Stockholm 2010

Kdy: 28.3. – 6.4. 2010

Náš “krycí výlet” do Stockholmu.
 V neděli 28.3. jsme se vydali na dlouhou cestu do Stockholmu za otcem našich plánovaných štěňátek. Čekala nás cesta dlouhá 1800km. Nutno dodat, že jsem se jí bála zbytečně. Dobrá nálada a cestování v našem Passatu (dobře jsi ho Marťo koupil 🙂 ) nám cestování zpříjemnilo. Po 24 hodinách jsme konečně dorazili na místo. Hotel Ibis nám za nehorázný peníze nabízel více než skromné ubytování. Ale po takové době na cestě jsme si ubytování v Ibisu zaplatili. Naštěstí jsme našli nový hotel, blíže k Atlasovi s větším pokojem a za méně peněz 🙂
A tak jsme se ještě jednou stěhovali.

Neděle + Pondělí, 28. – 29.3.2010
Cesta Praha – Dresden – Hamburk – Kiel – Odense – Malmö – Jönköping – Stockholm. 1800 km, 24 hodin. Dupča si jela jako královna a nebýt naší čestnosti, do Švédska bychom jí provezli ani by si toho celníci nevšimli :)Krajina severských zemí je naprosto odlišná od Německa. Je více „přírodní“. Častěji jsou vidět lesy, menší pole, statky nebo jednotlivé domky rozeseté v krajině.
Cestou do Stockholmu jsme jeli kolem ledovcového jezeraä Vättern. Překvapením bylo, že jezero je ještě z velké části zamrzlé. Po příjezdu do hotelu jsme šli ještě rychle, dokud nám ještě zbývalo sil, hledat jiné ubytování na další dny. Kdybychom se neostýchali, mohli jsme přespat u místního štamgasta 🙂 Prý by mu to nevadilo.

Úterý, 30.3.2010
První výlet do města na ostrov Gamla Stan. První dojmy – Stockholm je město mostů, tunelů, vody, ledu, historie i novodobé architektury. Švédové jsou milý, hezký lidi, s hezkou módou. Domluvit se s nimi anglicky není problém v trafice, hotelu ani na ulici. Anglicky mluví mladí i staří.

Odpoledne jsme byli prvně na návštěvě u Katty a Atlase. První seznámení Dupči a Atlase proběhlo hladce. Dupče se Atlas líbil, hrála by si s ním, ale zatím nic víc. Za to Atlas ten by šel hned na věc 🙂

Atlas je krásný pes. Má krásnou stavbu těla, nádhernou hlavu, to se jen tak nevidí. V povaze je velmi veselý, sebevědomý, přátelský.
Středa, 31.3.2010
Krátký výlet do města. Tentokrát i s Dupi. Vyšli jsme směrem ke knihovně, u které je velký park, jak dělaný pro psí radovánky. Kvůli nepřízni počasí jsme ale nebyli venku příliš dlouho. My, co se již těšíme na jaro, jsme moc neocenili mlhu a zimu 🙂 Po procházce rychlé přestěhování do hotelu Villa Årsta a odpočinek. Odpoledne znovu za Atlasem. Jako to bude asi probíhat dnes?

Čtvrtek, 1.4.2010
Včerejší návštěvu u Atlase máme za sebou. Sympatie byly o poznání větší u obou hlavních aktérů, tak se necháme překvapit, jak to bude probíhat dnes večer 🙂

Kvůli počasí jsme totiž museli setkání odložit a doufáme, že sluníčko, které se od rána snaží prodrat přes mraky se k večeru opravdu vyklube a u Katty nebude jako v prádelně, jak nám ráno hlásila. Volný den jsme tedy využili k další návštěvě centra. Je tu spousta krásných míst, na která se musíme jít podívat. Úzké křivolaké uličky starého města jsou kouzelné, plné příjemných kaváren a malých hospůdek. Přes mosty se dá pěšky dostat na další ostrůvky a tak jsme dnes vyrazili na ostrůvek, na kterém je muzeum moderního umění.

Nutno podotknout, že na dnešní výlet jsme nejeli autem (naši přátelé se jistě diví), ale Martin vymyslel, že pojedeme vlakem (přátelé se jistě diví ještě víc) 😀 Příměstská doprava tu funguje perfektně a do 10 minut jsme byli v centru. Paráda.

Pátek, 2.4.2010
Dnes je Velký Pátek. Nejen kvůli blížícím se Velikonocům, ale i pro naše psiska 🙂 Dupča se konečně dostává do svých nejlepších dnů a tak jsme z dnešní návštěvy Atlase odjížděli s úspěchem. Budeme si držet palce do dalších dní.

Abychom Dupče dopřáli klid na odpočinek a využili krásný den, vyrazili jsme opět do města. Tentokrát do Skansen Zoo. Skanzen a ZOO v jednom. Na opravdu dlouho jsme se zarazili u hnědých medvědů a lachtanů nebo tuleňů? Ovšem, největší podívanou nám připravila přidrzlá veverka, která sedíc na cestě ochotně pózovala všem návštěvníkům. Při této příležitosti Martin zjistil, že nadávky na neohleduplné kolemjdoucí se v češtině a italštině velmi podobají. Aneb jak to asi tak vypadá, když se potkají dvě horké hlavy a někdo jim udělá čáru přes rozpočet 🙂
Páteční večer patřil příjemnému setkání s Tarjou, chovatelkou Atlase. A zítra nás čeká výstava psů a milá návštěva v Baggensviksvägen 7 (už to umím napsat 🙂 ).

Sobota, 3.4.2010
Sobota byla ve znamení psů a takřka nevýletování. Ráno jsem byla s Tarjou (majitelkou ch.s. Turning Leaf´s a chovatelkou Atlase) na výstavě psů. Bylo přihlášených celkem 6 kraťand. Po výstavě jsme měli sraz u Katty doma. V plánu bylo kafe, fotografování psů a v neposlední řadě i krytí.

Dupča s Atlasem si padli do oka – vždycky se na sebe těší a jsou k sobě velmi ohleduplní. Z Atlase jsem každým dnem víc a víc nadšená. Povahově pro mě nemá chybu – je sebevědomý, veselý, kontaktní, připravený pracovat kdykoli se to po něm chce. Exteriérově pro mě splňuje představu krásného psa – má pevnou kostru, všechny části těla jsou v dokonalé harmonii, nic neruší celkový dojem, má nádhernou, sytou černou barvu, syté pálení, dokonale klopené uši, silné čelisti. Mohla bych se tu rozplývat ještě dlouho a stejně bych nedokázala popsat, jak moc se mi Atlas líbí, jak moc je mi povahově sympatický.
Dupi teď hodně spí a tak, abychom jí nerušili, šli jsme na večerní procházku do centra. Už tam trefíme i bez Denisy (naší GPS) a známe spoustu pěkných zkratek, kde nechodí moc lidí.

Neděle, 4.4.2010
Dnešek je ve znamení cestování, seznamování a poznávání venkova. Záměrně píšu v přítomném čase, protože sedím v autě na cestě do Stockholmu, na klíně mám můj noťas a snažím se ve zkratce zachytit dnešní den, který pro nás rozhodně ještě co se zážitků týče nekončí.

Tak to vezmu chronologicky:
Přijali jsme Tarji pozvání a vydali se daleko na sever abychom se seznámili s Katrin – majitelkou Pluta (Atlasova otce), abychom poznali Wilmu (Atlasovu matku), abychom ochutnali tradiční švédský velikonoční oběd a abychom se probudili z představy, že jaro dorazilo i do Švédska. Dorazilo, ale jen do Stockholmu, kde můžeme odpoledne chodit jen ve svetru, vyhřívat se na sluníčku na nábřeží. Na severu o sobě jaro zatím nedalo moc znát a tak jsme opět oblékli zimní bundy a obuli pohorky. Dupča byla s náma a sklidila u Tarji velký úspěch. U Tarji jsme kromě seznamování a poznávání vyřešili všechno důležité papírování. A…… Tarja našla video z MH testu Atlase, jeho sourozenců a Pluta. Jsem ráda, že jsem video viděla, protože teď díky tomu vím, že štěňata budou opravdu crazy po jejich otci a jeho příbuzných 🙂 Máme se na co těšit.
A teď jedeme zpátky do Stockholmu, hurá tady už svítí sluníčko a je tu o hodně tepleji, kde se potkáme s Atlasem.

Pondělí, 5.4.2010
Velikonoční pondělí. Velikonoce jsou prý svátky jara, tady to dnes na jaro opravdu nevypadalo. Dnes byl lenošící den. Od rána sněžilo a tak se nám ani nechtělo ven. Den jsme využili pro: lenošení, balení věcí na cestu, lenošení, sledování seriálů, lenošení, nákup jídla na cestu, lenošení, večeři v pizzerii, lenošení…..

Ale…. taky jsme jeli na poslední návštěvu za Kattou a Atlasem. Atlas se prý těšil od rána a celý den nás vyhlížel. Dupča se cestou od auta také těšila. Ale v momentě, kdy na ní Atlas jen zkusmo položil tlapu, její rozverná nálada se proměnila v „nesnáším tě, nedotýkej se mě nebo tě kousnu“ 🙂 Za ten týden, co jezdíme za Atlasem jsme poznali, že takové chování je přesně to, co se mu líbí.
Je opravdu zvláštní sledovat, jak příroda funguje. Na první návštěvě to probíhalo velmi podobně. Na dalších návštěvách byla Dupča o mnoho shovívavější. Včera krytí proběhlo velmi rychle, bez zbytečných řečí a dnes – jeden říká miluju tě, druhý nesnáším tě.Zítra ráno nás čeká dlouhý výlet – 1800 km zpátky domů. Snad bude hezky, abych ještě mohla vyfotit mosty mezi Švédskem a Dánskem.